پوشش زنان در زمان پيامبر (صلي الله عليه و آله) پوشش متداول و مرسوم آن زمان بوده؛ يعني زنان بدنشان را مي پوشاندند و روسري روي سر آنها بوده، ولي مقداري از گوش و گردن و قسمتي از سينه ي آنها پيدا بود كه آيه نازل شد و به پيامبر (صلي الله عليه و آله) دستور داده
انسانهاي پاك و مۆمن، حجاب دخترانشان را دوست دارند و بر پوشش آنها دقيق هستند و دوست دارند تا آنها را با تقوا و صالحه به جامعه تحويل دهند، اما چگونه…؟
يك روز جلوي در موسسه اسلامي نيويورك، دختر خانم جواني جلوي من را گرفت و اظهار داشت: ميخواهد مسلمان شود.
با وجود تمام ويژگيهاي مفيد و غير قابل انكار حجاب براي بانوان، به ذكر اين نكته بسنده ميكنيم كه حجاب، لذت و شادي معنوي را براي يك بانوي مسلمان به ارمغان ميآورد.
زانوهاي باربيام شكست... چون با من نماز ميخوند و من، وقت تشهد براي اينكه روي دو زانو بشينه، زانوهاش رو تا ته خم ميكردم...
به پارچهفروشيها كه داخل شوي و سراغ قوارههاي چادري را كه بگيري، تورهاي طرحداري را نشانت ميدهند و ميگويند �مدلهايمان اينهاست�! و تو در حيرت ميماني كه: آيا حجاب برتر، اين است؟!
امام علي (ع) فرمودهاند: زكات زيبايي، پاكدامني است؛ و چه زيباست رفتار آنان كه در همه حال، به شكرانه زيبايي صورت و سيرتشان، زكات زيبايي ميدهند...
من چادر رو فقط به خاطر حجابش نميخواستم! احساس ميكردم با چادر ميتونم خيلي از رفتارهاي ديگه خودم رو اصلاح كنم. راحت بودنم با ديگران، سنگين بودن، متانت، حجب و حيا و خيلي چيزهاي ديگه.
بحث حياء بحث مفصّلي است، حياء يكي از مواهب الهيّه و از مختصّات انسان است و به تعبير صدرالمتألّهين �غريزه انسانيّه� است.
تمدن غرب، جلوه يك زندگى است كه در آن ديگر معنويت و قدس اصالت ندارد و انسان موجودى نيست
به گزارش ستاد اطلاع رساني نخستين جشنواره و همايش نور، دكتر سيما فردوسي ، عضو هيات علمي دانشكده روانشناسي دانشگاه شهيد بهشتي و كارشناس برنامه هاي تلويزيوني ضمن بيان اين مطلب گفت: جديدترين تحقيقات نشان داده زناني كه مايل به نشان دادن خود به مردان غريبه هستن
برخي مدعي هستند كه چادر، حجاب ديني و مذهبي نيست . در اين مقاله قصد داريم بدون جانب داري ، به اين بحث پرداخته و پاسخي شايسته ارائه دهيم :
جمع بين پوشش و عفت زن با حضور در اجتماع مسئلهاي حل نشده در اسلام نيست.
قبح زدايي از روابط غير اخلاقي، افرايش بد حجابي و آرايشهاي زننده؛ پيامد برنامههاي ماهوارهاي است.
حجاب به عنوان مسئلهاي قانوني، عرفي و شرعي در كشور ما مطرح است و رعايت نكردن آن علاوه بر نقض قوانين، نابهنجاري اجتماعي و رفتاري نيز محسوب ميشود. حال موضوع اين است؛ بي حجابي كه به عنوان رفتاري ضد ارزش در جامعه مطرح است، چه پيامدها و آسيبهاي اجتماعي را در
يك روان شناس گفت: رفتار افراد بدحجاب اعم از سبك پوشش و نوع آرايش آنها جامعه به خصوص نوجوانان را دچار دوگانگي ميكند.
با اينكه پيش ازاين، بارها به فعاليت شبكه اي مانكن نماهاي خياباني كه با پوشيدن لباس هاي آنچناني و قدم گذاشتن در هر كوي و برزن، بازار خودنمايي و جلوه گري را گرم و مردم را به سمت خريد پوشش خود دعوت مي كنند، اشاره شده است اما انگار هنوز خيلي ها به فعاليت شبكه
وقتي رنگ مانتو شلوار باشه خوبه.
وقتي رنگ عشقه خوبه!
وقتي رنگ كت و شلوار باشه با كلاسه!
وقتي لباس هاي شب تو مهمونيها مشكي باشه باكلاسه!
اما؛
وقتي رنگ چادر من مشكي شد:
بد شد!
افسردگي ميآورد!
دنبال حديث و روايت ميگردند كه رنگ مشكي مكروهه!
مشكي تا جايي كه براي لباسهاي شما بود خوب بود
و باكلاس به ما كه رسيد بد شد!؟